آخرین وضعیت پرونده «کورش کمپانی» تشریح شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) چگونه هزینه‌های سفر به روسیه را کنترل کنیم؟ دستگیری ۲ تن از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی (۲ مرداد ۱۴۰۳) هدفگذاری دانشگاه ها در دولت چهاردهم منطقی و مسئله محور شود ارائه خدمات در ۵۶ سلامتکده دولتی و خصوصی و درمان سرپایی با طب ایرانی استان خراسان رضوی جز مناطق عاری از بیماری مالاریا است اعلام نتایج قطعی آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم (۲ مرداد ۱۴۰۳) بازداشت در مدینه به‌خاطر غزه | روحانی مشهدی از ماجرای دستگیری خود در عربستان، در ایام حج امسال می‌گوید کلاهبرداری میلیاردی تحت عنوان وکیل مهاجرت وامی قطره‌چکانی برای بازنشستگان | سهم ناچیز بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد و خراسان رضوی از وام ۳۰ میلیونی ویروس جدید «نیپا» جنوب هند را در حالت آماده‌باش قرار داد + ویدئو آنتی بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی تجویز می‌شود خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به ۳۲۴ بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند تقریباً تمام افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به آب‌مروارید می‌شوند آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟ کاهش نسبی دمای هوای برخی مناطق کشور از اواسط هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) متن دقیق آیین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ | واریز مبلغ ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور
سرخط خبرها

وامی قطره‌چکانی برای بازنشستگان | سهم ناچیز بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد و خراسان رضوی از وام ۳۰ میلیونی

  • کد خبر: ۲۴۰۶۰۱
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
وامی قطره‌چکانی برای بازنشستگان | سهم ناچیز بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد و خراسان رضوی از وام ۳۰ میلیونی
سهم ۲۸۴ هزار بازنشسته خراسانی‌ از مرحله اول تسهیلات بازنشستگان فقط ۱۸۱۲ فقره وام است.

سرور هادیان | شهرآرانیوز؛ امسال مبلغ وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از ۲۰ میلیون به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است. طی روز‌های آینده مرحله نخست واریز وام انجام می‌شود. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفته است که بازنشستگان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان، اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی کنند. احمد اسفندیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند. 

البته این مسئله نیاز به مجوز بانک مرکزی برای بانک رفاه دارد. وی درباره بازپرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازپرداخت این وام ۲۴ ماه در نظر گرفته شده است. 
با این حال بسیاری از بازنشستگان تأمین اجتماعی از روند ثبت‌نام وام گلایه داشته و اعلام می‌کنند که در عمل به دلیل مشکلات سایت امکان ثبت‌نام وجود ندارد، آنهایی هم که موفق به ورود به سایت می‌شوند با پیغام پرشدن ظرفیت روبه‌رو می‌شوند.

۴۰ هزار فقره وام برای کل کشور

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا گفت: سازمان تأمین اجتماعی در مرحله اول وام‌های غیرحضوری، امسال ۴۰هزار سهمیه برای کل کشور اختصاص داده است که کانون عالی این ۴۰هزار فقره وام را براساس آمار تعداد بازنشستگان هر استان بین کانون‌های استانی تقسیم می‌کند. 

علی‌اصغر رضایی افزود: سهم خراسان رضوی در مرحله اول امسال وام غیرحضوری هزار و ۸۱۲فقره است و لازم به یادآوری است که جمعیت بازنشستگان استان تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۸۴هزار و۱۱۱نفر بوده است. به عنوان مسئول تعداد هزار و ۸۱۲فقره وام را باید بین ۱۹کانون شهرستان‌های خراسان رضوی و همچنین دو شعبه دیگر تقسیم کنیم، یعنی درمجموع ۲۱شعبه استان بر اساس آمارشان وام را تقسیم کرده‌اند و گزارش آن نیز به تهران ارسال شده است. 

سهمیه وام مرحله اول امسال مشهد

وی با اشاره به اینکه ۱۰۶۷فقره وام سهم مشهد است، بیان کرد: تعداد بازنشستگان مشهد ۱۸۴هزار نفر است که از این رو پیش‌ثبت‌نامی در سامانه کانون مشهد برای واجدان شرایط انجام شده است. همچنین در شرایط پیش‌ثبت‌نام اعلام‌شده است که اعضا باید از کانون تا به حال وامی دریافت نکرده باشند. 

رضایی ادامه داد: از سال۹۰ که وام‌ها در اختیار کانون‌ها قرار گرفته است، تاکنون حدود ۴۵هزار نفر وام دریافت کرده‌اند که رقم این وام‌ها از ۵۰۰هزار تومان شروع شد که این رقم در سال گذشته به ۲۰میلیون تومان رسید و درحال حاضر مبلغ این وام به ۳۰میلیون افزایش پیدا کرده است. 

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور تأکید کرد: به‌طور قطع سهمیه در نظر گرفته شده پاسخگو نیست و متأسفانه پس از بازگشایی سامانه طی دو تا سه ساعت سهمیه کامل می‌شود. از طرفی تصمیم بر این است که این وام‌ها به‌صورت قرعه‌کشی نباشد و متقاضیان در نوبت پشت صف وام باقی نمانند. 

اولویت برای بازنشستگان با بیماری خاص

رضایی با اشاره به اینکه بازنشستگانی که دارای بیماری خاص هستند در اولویت قرار دارند، اظهار کرد: امکان آنکه سایر واجدان شرایط را براساس نیاز‌ها اولویت‌بندی کنیم، مقدور نیست. زیرا در مقطعی تعداد سهمیه کم بود و نیازسنجی انجام می‌شد و بیماران خاص و مستأجران در اولویت اعطای این وام قرار گرفته می‌شدند. 

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: در آن‌زمان برای هر سال هزار سهمیه داده می‌شد. اگرچه سهمیه‌ها بیشتر شده است و برای مثال در سال گذشته میزان سهمیه اعطاشده به مشهد حدود ۵ هزار فقره وام و برای کل استان نیز رقم حدود ۷هزار وام بوده است، اما تعداد بازنشستگان به همان نسبت افزایش یافته است و از این رو قرار دادن اعطای وام براساس اولویت‌سنجی مشکل است، اما باز هم بیماران خاص در اولویت اول ما قرار دارند. 

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت اعطای وام سهمیه اول امسال در چه مرحله‌ای قرار دارد، بیان کرد: در حال حاضر این سهمیه‌ها اختصاص پیدا کرده و در سامانه بانک رفاه کارگران کشور وارد و پیامک‌ها نیز ارسال شده است، اما تا همین لحظه منابع واریزی تأمین نشده، اما اعلام شده است که تا ۵مردادماه سهمیه نوبت اول واریز خواهد شد. 

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور درباره نبود پیش‌ثبت‌نام برای افراد بالای ۷۷سال و فرزندانی که حقوق والدینشان را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: سامانه سراسری وام بازنشستگان اجازه ثبت‌نام به افراد بالای ۷۷سال و فرزندانی که حقوق والدینشان (به‌ویژه دختران) را دریافت می‌دارند، نمی‌دهد. زیرا ممکن است این افراد به دلیل سن بالا فوت کنند و یا دخترانی که حقوق والدینشان را دریافت می‌کنند ازدواج کنند و مستمری آنها قطع شود از این رو سهمیه ناچیزی برای این افراد داده می‌شود که آنها با مراجعه به کانون به‌طور حضوری می‌توانند ثبت‌نام کنند. رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: مرحله بعدی سهمیه ثبت‌نام وام بازنشستگان هنوز مشخص نیست و شنیده‌ها حاکی از این است که منابع مالی بانکی بودجه ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->